Verzending

Verzending en terugzending

De bestellingen worden de dag na betaling verstuurd met onze transporteur GLS. U ontvangt een e-mail met de “track and trace” gegevens. Een handtekening is vereist bij ontvangst.

Hoeveel bedragen de verzendingskosten / leveringskosten / portkosten?

Voor de levering aan huis doen we beroep op de diensten van GLS. De tarieven voor de verschillende landen zijn als volgt (excl. BTW):

Belgiëzone 0€ 6.39
Duitslandzone I€ 9.44
G.H. Luxemburgzone I€ 7.53
Nederlandzone I€ 7.19
Denemarkenzone II€ 16.37
Frankrijkzone II€ 12.99
Oostenrijkzone II€ 15.70
Groot-Brittanniëzone III€ 70.36
Hongarijezone III€ 15.95
Italiëzone III€ 20.60
Polenzone III€ 15.95
Sloveniëzone III€ 18.86
Slowakijezone III€ 18.86
Tsjechiëzone III€ 18.86
Ierlandzone IV€ 29.00
Finlandzone IV€ 29.00
Roemeniëzone IV€ 21.75
Kroatiëzone IV€ 29.00
Spanjezone IV€ 29.00
Zwedenzone IV€ 29.00
Bulgarijezone V€ 24.65
Estlandzone V€ 28.28
Letlandzone V€ 28.28
Litouwenzone V€ 28.28
Portugalzone V€ 28.28

Het is niet mogelijk om te leveren in andere landen dan vermeld in bovenstaande tabel. Dit om logistieke redenen. Ook verafgelegen eilanden kunnen we niet bedienen. Bij twijfel: mail ons op info@dmed.be!

Wat is de leveringstermijn? Wanneer wordt mijn bestelling aan huis geleverd?

De aangegeven leveringstermijn is van toepassing vanaf het moment dat wij je betaling hebben ontvangen, en je daarvan een bevestigingsmail hebt ontvangen.

  • België: 1 werkdag
  • Nederland, Luxemburg, Duitsland: 2 werkdagen
  • Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk: 3 werkdagen
  • Rest van Europa: 5 werkdagen

Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn thuisadres?

Ja, het is mogelijk om je bestelling op een ander adres dan je thuisadres te laten leveren. Bij het afrekenen van een bestelling, kan je in de tweede stap “Uw gegevens” een ander adres ingeven dan je thuisadres.

Dit raden we ten zeerste aan wanneer je op je thuisadres niet aanwezig kan zijn voor de levering. Je kiest best een leveringsadres waar iemand voor jou het pakket in ontvangst kan nemen tijdens de kantooruren.

Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd zal worden?

Voorlopig is het nog niet mogelijk om een datum van levering te kiezen. Hier wordt echter aan gewerkt. GLS levert tijdens de kantooruren, waarbij kan uitgegaan worden van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Hoe word ik op de hoogte gesteld dat mijn pakket onderweg is?

Via e-mail word je op de hoogte gehouden over de status.

Na de bevestigingsmail van je betaling (via e-mail) wordt je pakket zo snel mogelijk klaar gemaakt. Bij vertrek uit ons depot krijg je automatisch een mail met een bevestiging van de verzending. Vanaf dat moment kan je het pakket binnen de aangeduide levertermijn verwachten.

Kan ik de status van de verzending ergens opvolgen?

Je krijgt bij de verzending van je pakket een e-mail waarin je je bestelling kan volgen via een traceerlink van GLS.

Ik was niet thuis op het moment van de levering, waar vind ik mijn pakket?

Wanneer je niet thuis was op het moment van de levering, vind je normaal daarvan een kennisgeving in je brievenbus. Afhankelijk van je keuze kan je dan het pakket een tweede keer laten leveren of zelf gaan ophalen in het depot van de koerierdienst GLS. We raden je aan ons te contacteren, indien je je pakketje niet binnen de levertermijn hebt ontvangen.

De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?

Wanneer een bestelling 1 à 2 dagen na de verwachte leveringstermijn niet aangekomen is, neem je best zo snel mogelijk contact op met GLS (zie link mail) of met DMED. Wij onderzoeken dan de levering en houden je op de hoogte.

Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adres opgeven?

Met de knop “Mijn account” kom je terecht op je profielpagina. Daar kan je je persoonlijke gegevens zoals adres aanpassen.

Ik heb betaald, maar heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Wanneer je je bestelling 1 à 2 dagen na de verwachte leveringstermijn nog niet ontvangen hebt, neem je best zo snel mogelijk contact op met GLS of met DMED. Wij onderzoeken de levering en houden je op de hoogte.

Ik heb betaald en kreeg nadien een bericht dat de bestelling niet aanvaard werd. Wat nu?

Als een bestelling niet aanvaard wordt, zal DMED altijd contact opnemen met de klant om te verantwoorden waarom deze niet aanvaard werd. Indien mogelijk zoeken we naar een alternatieve oplossing.